Gra została zilustrowane przez Marcina Minora, podobnie jak Sen, wcześniejsza gra wydawnictwa Nasza Księgarnia – Gry. Kruki – podróż przez senną krainę – ma karty nieco mniejsze, wąskie, podłużne, a kruki występują w postaci dwóch figurek ptaków. Gra zabiera nas do niesamowitej krainy, po której będziemy podróżować.

Kruki - podróż przez senną krainę

Wydawca: Nasza Księgarnia – Gry
Ilość graczy: 2
Przewidywany czas rozgrywki: 20 minut
Wiek: 8+

W tej grze kruki są naszymi pionkami. Sama gra ma proste zasady, dlatego znakomicie nada się do zagrania z dzieckiem już w wieku szkolnym. Jest to gra losowa, w której łut szczęścia się przydaje, bo wszystko zależy od dociągu kart. Ale trzeba też kombinować, jak zagrywać karty, żeby wygrać.

Kruki - pionki graczy

O co chodzi?

Po pierwsze to gra dla dwóch graczy i jest to swoisty wyścig. Z kart budujemy trasę, po której będą wędrowały nasze kruki. Z 40 kart losujemy 16 i to one utworzą drogę. Jest pięć różnych krain. Każda karta podzielona jest na dwa pola, nawet jeśli jest w jednym kolorze. Trasę układamy tak, żeby na sąsiednich kartach były różne krainy.

Kruki - trasa wyścigu

Po drugie każdy gracz ma swoje talie kart lotu i akcji. Karty lotu będą pozwalały przesuwać znacznik kruka po kolejnych krainach, a karty akcji dają dodatkowe możliwości do wykonania na kartach trasy lub pionkach kruków.

Kruki

Po trzecie – stawiamy kruki po jednej stronie trasy. Na początku jeden idzie górą, a drugi dołem kart. Każdy kruk musi pokonać podwójną trasę czyli przejść po każdej stronie kart. Im szybciej to zrobi, tym lepiej.

Kruki

Gramy?

Bierzemy na rękę 5 kart i to od nas zależy, z której talii pociągniemy karty. Karty lotu w odpowiednim kolorze będą pozwalały na przesuwanie kruka po kartach krain w tym samym kolorze. Jeśli nie mamy danego koloru, możemy wykorzystać dwie karty z jednym kolorze jako jokera czyli jedną kartę w wybranym przez nas kolorze. Pozwoli to nam się przesunąć na krainę, której karty lotu aktualnie nie mamy na ręce.

Kruki - karty lotu

Karty akcji pozwalają nam wykonać operacje na kartach krain, na przykład usunąć daną kartę z toru wyścigu, obrócić ją, czy wysunąć, aby łatwiej nam było przejść z krainy poprzedniej co następnej.

Kruki - karty akcji

Warto mieć na ręce kartę akcji, ale należy pamiętać, że raz użyta nie wróci już do gry. Należy więc z kart akcji korzystać rozważnie. Gdy natomiast skończy się nasza talia kart lotu, tasujemy je i ponownie mamy do dyspozycji.

Gracze wykonują swoje ruchy po kolei, ale mogą wydać dowolną liczbę kart, aby przesunąć swojego kruka czy zmodyfikować trasę.

Podsumowanie

Ścigamy się, zmieniamy trasę, aby sobie ułatwić i przeszkodzić przeciwnikowi, przesuwamy swojego kruka do przodu, cofamy kruka przeciwnika. Słowem: korzystamy z tego, co mamy na ręce.

Ponieważ to wyścig, dość szybki, to wzbudza emocje. Czy zdążymy przed przeciwnikiem pokonać całą trasę? Przyjdą nam odpowiednie karty lotu? Dojdą nam na rękę takie karty akcji, że przyspieszą nasz ruch?

Kruki - podróż przez senną krainę

Kruki – podróż przez senną krainę, to bardzo dobry tytuł. Proste zasady, losowość, która da się okiełznać i nieco kombinowania – to atrybuty znakomitej zabawy. Trochę mało o tej grze słychać, a szkoda, bo to fajna gra. Co prawda potrzeba na nią sporo miejsca, bo ułożona trasa jest dość długa, niemniej na domowe granie, gdy mamy do dyspozycji stół, jest w sam raz. A ponieważ jest szybka, a trasa lotu za każdym razem jest inna, to gra nie pozwala się tak szybko sobą znudzić.

Moja ocena: 5

[jaki mam system ocen sprawdź TUTAJ]

UWAGA: zdjęcia wykonałam, aby pokazać jak piękne są grafiki pana Marcina Minora. Kopiowanie ich podlega odpowiednim prawom. Jeśli chcecie cieszyć oko tymi ilustracjami zachęcam do zakupu swojego egzemplarza gry 🙂